Connect with us

La 8 august 2016 a avut loc la Mănăstirea Vladimireşti o nouă întâlnire duhovnicească întru pomenirea Maicii Teodosia – Zorica Laţcu, desfăşurată cu binecuvântarea şi participarea ÎPS Casian Crăciun şi a mai multor invitaţi de seamă.

8 August - Manastirea Vladimiresti despre Zorica Lațcu-maica Teodosia

La final, maica stareta Daniela Nedelcu, care a facut de asemenea inchisoare, a tinut un cuvant emotionant in care a amintit despre jertfa din temnite a maicilor de la Vladimiresti, despre marturisitorul parinte Ioan Iovan şi Maica Teodosia. Spicuim:

Manastirea Vladimiresti Turnul 1956 si 2014

Intrarea in Manastirea Vladimiresti in 1956 si in prezent

Ne-am adunat cu totii sa aducem un omagiu celei care a fost o floare franta de la inceput, dar cu un suflet sfant. N-am vazut-o altfel pe Maica Teodosia, decat un sfant pe pamant. Asa era. Cand vorbea despre Dumnezeu plutea… Noi nu suntem vrednici sa multumim lui Dumnezeu pentru ce personalitati a avut Manastirea Vladimiresti. Suntem demne de inaintasii nostri… La Vladimiresti se descarca trenul si de aici se incarca. Am avut reprosuri ca nici Gara de Nord nu vinde atatea bilete cate vinde halta Tudor Vladimirescu. Si nu se mai oprea trenul la Vladimiresti ca sa nu mai vina crestinii sa-l asculte pe parintele Ioan Iovan, ca ala e nebun (spuneau comunistii). Era nebun, dar era nebun pentru Hristos. El n-a trait pentru el, ci pentru noi toti… Tot ce s-a intamplat cu manastirea noastra a fost randuiala lui Dumnezeu. Cand ne-am intors si ne-am intalnit anchetatorul in orasul Galati…M-am dus la penitenciar si in celula in care am stat, cu catuse la maini si la picioare, de la Sfintii Apostoli Petru si Pavel si pana pe 27 august, si anchetatorul venea si ne mai dadea cate-o cizma – avea o deosebita placere sa vada ca te-a trantit. M-am dus la penitenciar cu binecuvantarea Inaltpreasfintitului si am facut o capela exact in camera in care am fost noi. Eram 37 de calugarite intr-o singura camera. Am trecut prin multe incercari in viata. Nu ne-a fost deloc usor…”

Teologul şi cercetătorul Florin Duţu, participant la eveniment, a prezentat o lucrare despre Nichifor Crainic, cu trimitere şi la Maica Teodosia, din care redăm:

Epithalam Maica Teodosia Zorica Latcu Gandirea

“ZORICA LAȚCU (maica Teodosia de la Vladimirești) a debutat în revista „Gândirea”  în octombrie 1941 cu Epitafurile antice (Captivul, Torcătoarea, Atheniana, Pescarul) și a continuat colaborarea în noiembrie 1941 cu poeziile Vergilius, Melissa către Diodor, Lydia către Gaius, apoi cu Epithalam-ul din ianuarie 1942, fiind prezentă chiar și în ultimul număr al revistei cu Ectenie. Se observă astfel parcursul poetic de la temele mitologice la cele creștine (anexe mai jos).

Revista Gândirea avea o orientare ortodox-tradiţionalistă şi cerea colaboratorilor săi „noutate grefată pe temeiul tradiţiei dinamice… curentul gândirist reprezentând creaţia cea mai avansată dintre cele două războaie” (N. Crainic).” – Integral AICI

Ectenia - Maica Teodosia - Zorica Latcu - Gandirea

În anexe, spre descărcare, oferim colaborările Maicii Teodosia – Zorica Laţcu – la revista Gândirea, alături de o serie de fotografii cu Maica Teodosia de la Mănăstirea Vladimireşti reproduse aici graţie cercetătorului Florin Duţu căruia îi mulţumim în mod deosebit.

GANDIREA 1941_020_008

maica Teodosia - Zorica Lațcu -marturia staretei Daniela

despre maica Teodosia - Zorica Lațcu

despr maica Teodosia - Zorica Lațcu

Simpozion maica Teodosia - Zorica Lațcu (2)

inmormantare maica Teodosia - Zorica Lațcu

Chilia muzeu a Maicii Teodosia - Zorica Latcu de la Manastirea Vladimiresti

Simpozion maica Teodosia - Zorica Lațcu

Print Friendly, PDF & Email
3 Comments

1. Pingback: Spovedania lui Nichifor Crainic († 20 august 1972): “Cei care vor vrea să știe cine am fost să mă caute în revista «Gândirea». Acolo sunt eu.” EXCLUSIV | MĂRTURISITORII